Alla inlägg den 1 april 2007

Av elaina - 1 april 2007 18:46

PHU! P(h)utsade alla fönstren å har lyckats bytt gardiner överallt oxå, sånär som i Dotras rum (hon bytte själv här i jånst) Och vardagsrummet, där vet jag inte vad jag ska hitta på. Köpa nya är ju bara att glömma.Kanske kör jag utan? eller äre nån som har nåra kuliga vårgardiner att låna ut?Om inte jag kan hitta några på Second Hand?Synd att jag missa Pingstkyrkans loppis i lördags, där går det alltid att göra fynd. Men RödaKorset har ju en Bikupa här i byn, ska nog göra en lov dit innan skärtorsda´n. Lovar att rapportera om jag hittar nå´t passande. Sålänge får ni hålla tillgodo med köksgardinerna som f.ö är sydda av ett tyg inköpt på PingstLoppisen ifjol vår för 25:- tror jag det va. Räckte dessutom, med lite trixande lappteknik, till duken som ligger på bordet. -Trolleri-knix med knä´na har jag träna mycket på...

Av elaina - 1 april 2007 15:43

en före- och efter-bild på keramik-stövlarna som stått ute över vintern å blivit lite anfrätta...

Av elaina - 1 april 2007 00:03

Min Syster Y uppe i Hälsingland har skickat mig många 3vliga mail bl.a detta;

"Ärland heter en älg som flyttat in på Xångers förskola på Båten. Han har varit där sedan älgjakten förra året, tyckte inte om att vara i skogen då. Han trivs så bra att han bestämt sig för att vara kvar så länge han får.
Ärland har fått följa med varje barn hem några dagar. Familjen har sedan fotat och skrivit ner vad dom gjort tillsammans. Ärland har bla varit till tandläkaren, han har åkt skoter, varit på restaurang och mycket mycket mer.
Nu skall han snart få åka till en annan förskola i Xköping, tror jag att det var. Min kollega känner någon som jobbar på en förskola där.
Personalen på Båten ville ju förståss att Ärland ska vara fin när han ska resa bort. Så därför fick han åka till "Mormory" i Xviken först. Hon stickade en fin kavaj till honom. Naturligt vis måste ju även det fotas (se bilden ovan) och skrivas om, för allt det Ärland varit med om kommer att bli en hel bok som barnen på Båten skall få. Kul, eller hur!?!"


Detta tycker jag är en alldeles förträffligt bra ide´!
Förstå hur intresserat barna kommer att lära sig om Xköpings stad å omgivningar!

Å vem vet,
kanske Ärland blir en riktig globetrotter innan han går till de sälla jaktmarkerna...
=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards