Direktlänk till inlägg 30 mars 2007

veckans fredags-fräckis . . . ;0)

Av elaina - 30 mars 2007 20:59

OBS! Känsliga personer varnas!
En dag på kloster skolan:

Den närsynta, gamla Abedissan med lite dålig hörsel som höll lektion frågade novisen Anna en fråga:
- Vem skapade universum, Anna?
Men Anna hade varit uppe länge kvällen innan och sov gott i bänken.
När Anna inte reagerade så tog SysterGreta, som satt bakom Anna, sin penna, och petade henne i ryggen.
- Åh herregud!, skrek Anna.
- Helt rätt!, sa Abedissan medan Anna återgick till sin slummer.
En stund gick och det blev Annas tur att svara på nytt:
- Anna, vem är vår räddare?
Men Anna reagerade inte heller denna gång, Greta fanns där snabbt med sin penna och petade till henne i ryggen, hygglig som hon var.
- Jesus Kristus!, skrek Anna till.
- Perfekt!, sa Abedissan nöjt, medan Anna åter somnade om.
Det gick en stund och nunnan frågade Anna en tredje gång,
- Anna, vad sa Eva till Adam efter hon fått sitt tjugotredje barn?
Ännu en gång sov Anna så Greta fick fick rycka in med sin penna.
Hon böjde sig fram och stack henne mycket hårdare denna gång, så hårt att Anna hoppade till och vråla:
- Om du sticker in den där jävla grejen i mig igen, så bryter jag den i två delar och trycker upp den i röven på dig!
Den gamla Abedissan svimmade...

=0)

 
 
Fairy Dust

Fairy Dust

30 mars 2007 22:39

Hej!
Tack för tassavtrycket hos mig
Sprang ju genast in hit och kollar hos dig såklart ;O)

Den historien kom mig att tänka på denna
Abbedissan till de 100 nunnorna:
- Jag har hittat en kondom i klostret.
99 nunnor:
- Åh nej!
1 nunna:
- He, he, he!
- Den var använd!
99 nunnor:
- Åh nej!
1 nunna:
- He, he, he!
- Det var ett hål i den!
1 nunna:
- Åh nej!
99 nunnor:
- He, he, he!

Ha en fortsatt bra kväll!!

http://fairydust.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

30 mars 2007 22:43

'fnissar*
den får Folket som en liten bonus när dom går in här för att kommentera...
;0)

 
Ingen bild

La famiglia

30 mars 2007 23:11

Varför är historier med religösa auktoriteter så roliga? För det är dom. En av mina favoriter är följande.

Prästen och en granne till honom spelade golf. Grannen skulle sänka en birdie men lyckades inte, utan utbrast -Jävlar, jag missade. Prästen blir alldeles förskräckt och säger -Så får du inte säga. Då kommer Gud att straffa dig. Sekunden efteråt träffas prästen av blixten och faller död ner. Då hörs från himlen "Jävlar, jag missade"

 
Ingen bild

elaina

30 mars 2007 23:14

Hahaha,
ytterligare en bonus...
=0)

 
Ingen bild

mimmi

31 mars 2007 10:11

Hihi, haha. Man får då ut mycket av att läsa din blogg. Jag är så GLAD =0} att jag hittade till dej! Jag läser dina inlägg varje morgon innan jag drar iväg till jobbet, Du förgyller min dag. Kram på dej Elaina!

 
Ingen bild

elaina

31 mars 2007 22:08

Åh, tack snälla rara Du!
Roligt att det jag skriver faller i god jord: Jag skriver ju om det som faller mig in för stunden.
Hur hitta Du egentligen till min lilla vrå i cyberrymden?
kram själv,
=0)

 
Ingen bild

mimmi

1 april 2007 07:09

Hur jag hittade till din blogg? Har en väninna som bloggade tidigare. Mest för att skriva av sig sina bekymmer. Nu när hon mår bättre har hon lagt av. Tycker inte att det ger henne något, bara jobbigt säger hon. Men det var iallafall hon som visade din sida, hon hade av en slump hamnat på din blogg en gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards