Alla inlägg den 29 mars 2007

Av elaina - 29 mars 2007 17:05

TACK för alla uppmuntrande kommentarer; både här å via sms och lajv.Fick efter mycket om och men tag på dom flesta instanser i min ekonomiska spiksoppa. Ägnade halvannan timme åt att ringa runt till alla de berörda parterna å begära respit resp. beloppsuppdelning. (TACK "Jamannen" för att Du öppna på jobbet idag så jag kunde flexa)Det kände på att böna&be men skönt när det var överståndet, då hade jag iaf gjort vad jag kunde. på flera ställen lät dom riktigt uppmuntrande å tyckte det va bra att jag åtminstone hörde av mig. Tydligen många som bara låter det vara, struntar i påminnelser för vidare befodran till kronofogdemyndigheten. Gud förbjude! Om det är så att Kärbon å jag, för att överhuvudtaget kunna bli sambos, är tvugna att köpa vår bostad, så vill jag kunna vara medlåneansökare utan någon som helst betalningsanmärkning, för jag är skötsam om än virrig!Enda glädjen i smolkbägaren denna dag, förutom rara arbetskamrater, är att vi ska åka å storhandla, ty matkassan har vi gemensam redan nu! Det kommer att bli gott att få fylla kyl/frys å slippa råttorna som sitter å hånflinar i skafferiet...=0]

Av elaina - 29 mars 2007 08:01

Satt igår å gjorde min lilla lilla budget . deprimerande.Den kommer absolut inte att gå ihop denna månad.(om inte jag tar å trollar med knäna å det har jag ju gjort förr)Ältar-kvarnen maler bra i nattmörker vill jag påstå;Hade jättesvårt att somna när jag väl kom i säng, tankarna snurra hit å dit.Prova olika lösningar si och andra varianter så, än det ena än det andra.Grämde mig att jag lät barna rusa iväg å köpa grejjer för barnbidraget.Fast samtidigt så blev jag så förgrymmad för det måst vi ju kunna göra! å dom behöver precis allt vi köpt. (nåja, den där bananasplit-glassen va väl onödig)Men jag är väl så funtad att jag tycker att vi borde kunna unna oss nå´t, åsså sitter jag sen i eftertankens kranka blekhet med utgifter jag inte tänkt på. Denna gång vare bilskatten som slängde sig som en snara runt halsen (hade helt förträngt att den sku komma nu) 15hundra spänn är mycket som xtra månadsutgift. Sorgligt att jag inte har större marginaler så att lite förutsedda utgifter kan rymmas. Känns som om jag inte har koll på nå´t emellanåt, iaf inte vad gäller ekonomin! Mitt i allt mörkt svammelsurium hördes plötsligt förnuftets röst viska: Du kan ändå inte göra nå´t åt det mitt i natten! Till slut insåg jag att jag va tvungen å gå upp å skriva ner en lång lista på alltihopa för att överhuvudtaget koppla bort det. Sen kom John Blund inhaltande, men jag sov dåligt, så jag kommer att vara gristrött hela da´n.Tänker nu ringa runt klockan 8.00 till olika instanser å begära anstånd eller åtminstone höra om det finns möjlighet att halvera vissa belopp. (wish me luck)För att få undslippa/påverka bilskatten det vet jag är lika omöjligt som att krama blod ur hälleberget... :0{

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards