Direktlänk till inlägg 27 mars 2007

sällsamma händelser del 3

Av elaina - 27 mars 2007 17:05

forts. från förg. dags utlägg om Helige Antonio.(läs gärna det först, så Du har ett sus om vad det handlar om)En halvt sjukskriven helt utarbetad kollega till mig, kom å va alldeles ifrån sig häromdagen: Hon hade fått påminnelse på ett par böcker från biblioteket, som hon trodde hon lämnat åter. Varför hon va så uppskärrad va det att hon inte för sitt liv kunde erinra sig själva återlämnandet. Därför tyckte hon sig inte kunna ta strid mot bibblan heller. Eftersom det rörde sig om faktaböcker va hon rädd att det sku bli, för hennes lilla budget, dryga böter.Vad mer som skrämt henne va det faktum att hon inte minns nå´t, att det är helt blankt vad gäller denna episod. Annars när hon slarvat bort eller glömt bort saker, så har hon alltid kunnat gå bakåt i tiden å återkallat minnet av händelserna å kunnat få nå´n form av förklaring. Så icke i detta fallet: total minneslucka, helt raderat i minnesbanken till hennes stora förtvivlan.Efter att ha lyssnat på hennes något osammanhängande berättelse på göteborska fick jag klart för mig vad det handlade om och jag delade hennes oro. Jag har ju själv varit i hennes situation, så jag är den första att fatta hur rädd man blir när man inget minns. Det är otäck känsla som kan vara svår att både förklara och sätta sig in i om man inte varit med om det själv. Känns som hela världen kommer att rasa samman inom snar framtid och att detta är bara början...Men hur som haver så berätta jag för henne om Helige Antonio å hon hör sig intresserat för hur man ska göra och ser på mina instruktioner och följer dom. Plötsligt ser jag hur hon liksom sträcker på sig å spricker upp i världens leende å hon utbrister: -Nu minns jag: jag har lämnat dom åter! Som en blixt från klar himmel hade hon fått en minnesbild av hur ett litet papper ramlat ur en av böckerna när hon stod för att kasta in dom i bokfacket! Hon blev näst intill euforisk å jag blev snudd på lika glad som hon för jag vet va skönt det är när det lossnar å man får tillbaka minnesfragment.Vad kan vi då lära oss av ovanstående? ;1) låna inte böcker från biblioteket om du är från Göteborg men inte är vid dina sinnens fulla bruk ;0)2) ha inte fler än två bollar i luften när du jonglerar, kanske tre tillfälligtvis, men absolut inte fyra5stycken!3) Helige Antonio vill bli åkallad av ägare till dom borttappade saker han är beskyddare av.TjAa, det kanske va nå´t för er att implementera denna metod (samtidigt får ni tillfälle att lära er ett nytt(?) ord, som våran chef svängde sig med i tid å otid)Under otiden ska jag höra efter med "Holy Tony" om han möjligen känner till var en liten grötsked med Norske John Blund tagit vägen...=0)

 
 
Ingen bild

Nenna/ elaina

27 mars 2007 17:54

Åh Nenna, jag råkade trycka bort Din kommentar om att Du med spännnig ser fram emot att jag sku finna igen min grötsked. F´låt, men jag tryckte fort men fel på ta-bort-rutan.
Jag hoppas oxå att den kommer till rätta, dessvärre ingen syn av den ännu...
=0)

 
Ingen bild

mimmi

27 mars 2007 19:58

Har nu implementerat metoden i min något trötta förvirrade hjärna och hoppas att jag kommer i håg vad jag skulle säga och göra när någon kär ägodel leker gurragömma med mina hjärnceller.

 
Ingen bild

La famiglia

27 mars 2007 23:29

Man kanske borde testa detta på de borttappade dörrnycklarna som nästan helt säkert finns någonstans i huset, men fan vet var.

 
Ingen bild

La famiglia

27 mars 2007 23:32

Appropå din omröstning, jag har två av varandra oberoende bekanta som aldrig ställer om klockan för sommartid. Deras klockor visar ALLTID tiden i GMT.

 
Ingen bild

elaina

28 mars 2007 07:05

La Fam.!
Sjäv ska jag nu till helgen gå ner i garaget för att se om lille grötsked ligger i lådorna som är kvar från loppisen vi hade i fjol.
3vligt med Dina bekantas civila olydnad: lever dom oxå efter den tiden s.a.s.?
=0)

 
Ingen bild

Tant Tagg

28 mars 2007 14:06

Jag ryser vid åtanken av hur det är ställt i skallen på din göteborgska väninna. Hos mig brukar det vara deletat rätt ofta. Det händer att jag ständigt går omkring med känslan av att jag har glömt något, bara för att jag alltid har glömt något, men jag vet inte vad. Holy Tony verkar vara det sanna botemedlet.

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

29 mars 2007 10:01

Ha... Jag visste väl, att jag har dragit rätt slutsats, det där du skriver om att, om man är från Göteborg och inte är vid sina sinnens fulla bruk, så ska man INTE låna böcker på bibloteket!!!!!
Jag gör aldrig det längre.... jag låter min man göra det istället!
Han har någon form av inbyggd radarkontroll när det gäller tillbakalämnandedagar på bibloteket, videoaffären eller vad det nu kan vara...! Jag har defenitivt ingen koll alls på sådana saker....Tyvärr.

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

31 mars 2007 00:34

"No offence" (stavas det så?)
Alla göteborgare är lyckligtvis inte virrpannor, känner flera Chalmerister som inte bara är klipska utan även humoristiska. En av dom påstod ivrigt att humor är en form av intelligens.
Gott att höra: min humorkvot är rätt hög...
;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards