Alla inlägg den 15 mars 2007

Av elaina - 15 mars 2007 22:58

På allmän (?) begäran lägger jag in en skiss som jag hoppas ska kasta ett förklarande ljus över "SkådaGud-spegeln" i förra inlägget. Åsså vill jag oxå uppmärksamma er på att jag fått min 1a, OBS!, första lite halv-negativa kommentar! eller äre jag som är trött nu å uppfattar den så? kolla själva på kommentaren på inlägget här inunder. Tjaa, vi lever i ett fritt land å tack&lov har vi yttrandefrihet! Go´Natt!=0)

Av elaina - 15 mars 2007 19:39

Har under årens lopp åstadkommit en hel del knasiga skapelser; Det börja med att Farsan lärde mig att göra en spegel av seldon (till hästar) och en klocka av gammeldags våffeljärn.( Den han gjorde hänger i mitt kök! )Själv testa ja å göra en klocka av en trasig hårfön, med mindre bra reslutat.Men jag hade fått "ögat" för att se vad saker kan bli. Dotra hade t.ex en favoritkjol som hon hade jättesvårt att skilas från. Då gjorde jag en lampskärm av den istället! (något skrattretande å hon va konstant glad!)En spegel placerad i något så simpelt som en skinkburk med en ram i form av en strålande aura blev t.o.m med på en utställning å MissionsKyrkan i min hemstad! Temat va Bibelcitat å eftersom jag inte är konfirmerad måsta jag ju bläddra lite i skriften först. Börja med läsa 1a Mosebok å höll på att somna. Men så kom jag till "...å Gud skapade människan till sin avbild...", då vakna jag till: Klart jag ska göra en spegel!Sagt å gjort: skissa på alla möjliga varianter, men när jag sku till å sopsortera så fann jag formen! En skinkburk som i mina ögon va ikon-formad! Den lokala glasmästaren som fick uppdraget att skära ut spegelglaset, blev väl lite full i skratt, men åtog sig uppdraget, när han såg skissen!När den va väl klar å redo för leverans till kyrkan da´n innan utställningen, så ville PastorDagny veta vilket bibelcitat jag tolkat. Sen undra hon vad verket hette? -Skåda Gud! hör jag mig själv svara!Gissa om jag vart stolt på vernissaget när ja lite på håll ser en Mamma lyfta upp sin pojke, för att han ska kunna titta i spegeln å förklarar för honom att vi alla är Guds avbild. Det va så jag nog blev lite religiös på kuppen!En ängel gick definitivt genom rummet då!Lampan på bilden ovan, kallar jag för "ELaina". För jag kan faktiskt vara ett rivjärn, men oftast så lyser jag upp mina medmänniskors omgivning...=0)

Av elaina - 15 mars 2007 08:10

Ända sen vi va på Livstycket så har jag gått å funderat på var mina tygtryck tagit vägen? (Jag va iväg på en tyg-tryckar-kurs,en lör+sön, när barna va små.)
Å se, när Kärbon möblera om så dök iaf ett av dom upp!
Kanske inte det jag är mest nöjd med, men det väcker 3vliga minnen!
Ska nog ta å leta reda på screentryck ramen å kanske göra nå´skojiga Tshirt-tryck med barna, vid tillfälle...

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards