Alla inlägg den 14 mars 2007

Av elaina - 14 mars 2007 22:15

Häromdan åkte jag ner till gymmet för att säga upp mitt medlemskap för att jag typ aldrig kommer mig för att åka dit å träna. (ligger på helt fel sida utav byn, har inte ens vägarna förbi där, nå´nsin.)När jag lade fram mitt ärende så började människan bakom disken med att förklara för mig hur oerhört förmånligt just mitt medlemskap va:Som nyanställd kommunmedarbetare fick jag ett erbjudande om medlemskap för bara 260:-/mån, då ingick allt från ren styrketräning till aerobics, spinning, yoga, chihi å tjohoo, you name it: ALLT! (sola solarium t.o.m om man sku vilja det)Jag har väl inte riktigt förstått hur förmånligt detta avtal är:Inte ens deras lågbudget-alternativ för arbetslösa/långtids-sjukskrivna daglediga mellan "kl.7 å 3" är så billigt.Vi kommunanställda kan dessutom gå dit i princip dygnet runt, dom har väldigt frikostiga öppettider, vissa da´r från kl.6.00-22.30 Denna förmån beror på att kommunen sponsrar oss på nå´t vis å så skriver dom av det som personalvårdande insats, eller nå´t sånt.Men vad hjälper det när jag ändå inte kommer mig för?Fast hon vid disken nästan böna å bad att jag ändå sku behållat. Så hur det kom sig vet jag inte, men nu så har jag lovat henne att ge det en månad till. Hon övertala mig till att under denna månad prova på hela deras utbud för att sen ärligt kunna säga till henne att det inte fanns nå´t för mig. Kanske är det lika bra, för tänk om jag hittar nå´t som passar mig, som jag annars sku ha missat?Å nu här ikvällst kom jag mig iväg otroligt nog! Det blev ett grupp-pass som kallas "Tjohoo!" å beskrivs sålunda:"En kombinationsklass för dig som inte är van att träna regelbundet och eller med rygg-/ledproblem. Passet inleds med en uppvärmningsdel för rörlighet och kondition, följt av övningar för styrka, balans och koordination. Klassen avslutas med avspänning och en skön stretch."Tjaa, det lät ju som nå´nting för mig å det va helt OK, faktiskt!Även musiken HELT acceptabel: inge tekno som jag annars får hjärt-arytmi å kväljningar utav.Å ledaren, hon va en lagom hurtig tjej med gäddhäng å putmage!Är detta början på en ny era i mitt liv?(spännande forts. följer i en blogg nära Dig...)=0)

Av elaina - 14 mars 2007 17:28

När ditt jobb känns tungt och tråkigt, ELLER om Du händelsevis är "in-between-jobs"gör då detta:.. när Du åker ifrån jobbet eller är dagledig stanna till vid ett apotek och köp en stjärttermometer av märket 'Johnson & Johnson'. Öppna förpackningen och läs bruksanvisningen, där kommer du att finna meningen: ".. varje termometer har testats personligen i vår fabrik " ...Blunda nu och upprepa med hög röst minst 5 gånger:"-Jag är glad över att inte jobba på kvalitetskontrollen på 'Johnson & Johnson'.... "-Jag är glad över att inte jobba på kvalitetskontrollen på 'Johnson & Johnson'.... " Jag är iaf glad OCH jag kommer ALDRIG att köpa en stjärttermometer av märket 'Johnson & Johnson'...=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards