Alla inlägg den 11 mars 2007

Av elaina - 11 mars 2007 17:15

Min äldsta, nu levande Syster får berätta hur det gick till:

När Vår Yngsta Syster var liten funderade hon mycket på
varför vår Mormor, Mamma och jag, hette Linnea i mellannamn OCH
att vi dessutom allesammans hade gröna ögon.
Hennes var klarblå som Pappas och så hette hon Kristina efter Farmor.
Detta upplevde hon tydligen som MYCKET orättvist, ty hon stod OFTA och stirrade in i spegeln med vidöppna ögon och upprepade med bestämd röst:
-Jag heter visst Linnea och JAG HAR VISST GRÖNA ÖGON!
Detta spegel-mantra ljöd med en dåres envishet och vi lyckligt grönögda klappade henne lite milt överseende på huvudet med orden: -Såja LillaGumman...
Vi noterade ingen som helst skillnad under årens lopp. Men på skolporträtten syns hur färgen gradvis går från klarblå i 1a klass, till gråblå i 4an, grå i sjuan, grågrön i första ring, för att vid sista året på gymnasiet transformerats till just gröna!
Och tro det eller ej men sen dess har hon "VISST GRÖNA ÖGON"!

Fast hon har inte, så vitt jag vet, lagt in Linnea till sitt namn, men det går ju lätt att fixa om hon skulle vilja...
;)

Av elaina - 11 mars 2007 10:33

Säga vad man vill men fördelen med att möblera om är att det blir ordentligt städat!Nu va ju inte jag så särdeles delaktig i varken möblering eller städning p.g.a sjukdom, MEN jag njuter inte desto mindre av resultatet, det blev jättefint!Imorse gjorde jag dock ett ryck å städa badrummet, det brukar jag annars göra på lördagsmornarna, fast igår va ja ju inte riktigt i form. Men nu känner jag mig bättre å vill jobba imorron. Om jag orkar hjälpa Dotra att städa hennes rum idag så borde det gå. Hon har oxå blivit smittad, nä inte av febern men väl utav "möblerings-bassilusken": -Mamma, kan man ställa loftsängen framför fönstret?-Hmmm, fråga P!(Kärbon), han e duktig på så´nt där...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards