Alla inlägg den 28 februari 2007

Av elaina - 28 februari 2007 21:41

1033:- (ETT-TUSEN-ETTHUNDRA-TRETTIO-KRONOR!) Så mycket kostade det att gapa käften ur led idag! Det visade sig att det inte bara var en visdomstand, utan två som spöka, en på nedervåningen oxå.SUCK!Tandläkarinnan kunde inte riktigt förutspå hur ör-språngsvärken sku kunna escalera. Men jag måla ju raskt upp rena skräckscenariot på min inre privata biograf: Sömnlösa mardrömsnätter med molande värk som förvandlar SjälvaMej till ett ylande varulvs-monster med vampyr-visdomständer som tränger ut genom kinderna:HU!Och när hon sen förklara att dom inte gör nå´n större nytta alls där dom är, utan snarare kan ställa till skada på intilliggande tänder, så besluta jag att:Dom ska väck! Så nu är en remiss å ett vackert foto på hela min tandrad skickad till Björn Kirurg på Karolinska. Återstår bara att se när dom har nå´n tid, bara det inte blir mitt i semestern!Guuu´va ja längtes till sommarn nu!

Av elaina - 28 februari 2007 08:00

Nu lyckades jag betala räkningarna! Inte mycket pengar kvar att hurra för, men det är skönt att vara skuldfri.(nåja, Ikano-lånet ligger ju kvar å tickar) Igår besikta vi bilen å det va oxå skönt:Den gick igenom, bara en etta på stenskotts-sprickan på vindue. Idag ska jag t tandläkaren å det blir nog mindre skönt: Har ju den spökande visdomstanden längst in i mörka munhålan... ibland ilar det till ända upp ihjärnbarken! Trodde ett tag att det va örsprång, men lutar nog mer åt att det är tanden.Varför ska man behöva få visdomtänder när man har passerat 40?Hör inte så´nt ungdomen till? eller har jag inte varit riktigt klok förrns nu?Känns bra onödigt iaf. å onödigt dyrt kommer det väl oxå att bli!Bara man gapar hos Tandläkarinnan så kostar det ju 500spänn å öppnar man mun för att protestera så lägger dom väl på 300 i ett nafs! Nä, gott folk nu ska jag spankulera iväg till ämbetet, Ha det gott!

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards