Alla inlägg den 18 februari 2007

Av elaina - 18 februari 2007 23:01

ÅH jag har glömt bort att berätta att jag fick tag i Lillor på söndan. Det va ett oerhört värdefullt samtal, som ej kommer att yppas här, men så mycket kan jag säga att sorgen är ofattbar... :´0(

Av elaina - 18 februari 2007 20:25

HUR GAMMAL ÄR SVÅGER-ROGER?Kan ni gissa hur mycket min Svåger fyller idag? Va med i vår spännande pristävling!Första pris är en fotvandring till Palestina,sandaler erhålles vid starten!GRATTIS KÄRA "SVÅGERROGERÅGREN" PÅ DIN FÖDELSEDAG!stor KRAM från Svägerskan&co!

Av elaina - 18 februari 2007 11:41

Lingonsylt, men även mangochutney passar till denna anrättning som Kärbon tar KOPIÖSA mängder av som synes!

Detta behövs;
bacon i bitar
lever i strimlor
hackad purjolök
lite buljong
matlagningsgrädde
äpple i tärningar.
Potatis (eller ris) till

Sålunda görs den;
Lägg baconet KALL gryta, stek det så att vätska bildas,
släng då ner levern å bryn den i detta fett.
Häv ner purjon oxå å låt den få lite färg, slå sen på lite buljong.
Låt det stå å puttra ett tag under tiden potatisen görs klar för att sättas på spisen.
Så redes grytan av med grädden till lagom såsig konsistens.
När potatisen straxt är klar, tärnas äpplet i små tärningar och rörs ner i grytan.

Mmmmums!

PS! När Kärbon läste igenom receptet noterade Han mycket riktigt:
"-Det står ju inte hur mycket det ska va av ingredienserna, nu blir dom arga på Dej!" =)
Å Huga! Tyvär så har jag inte några måttangivelser att ge för jag lagar sällan eller aldrig mat exakt efter recept. Det blir mer på en höft å de flesta recept som jag fått är muntliga återgivelser å dom förvarar jag i huvvet.

Hoppas det går bra ändå! D.S.

Av elaina - 18 februari 2007 10:06

Har just knutit klart fransen på den blå sjalen. Känner mej mycket nöjd med även denna skapelse, något "mulligare" än sin syster "Valborg Eld" (JO, även sjalar har syskon) eftersom som denne är stickad med fyra trådar.

När jag nyss hängde upp den för beskådan å fotografering, i badrummet, så kom namnet plötsligt för mig. (JO, jag döper mina skapelser, dom är ju besjalade...)

Kaptenskan Blåskägg heter hon! Skäggiga Damen har vi ju hört talas om, men jag tänkte snarare på att Kapten Blåskägg måhända hade en Fru? Härmed skall hon lyftas fram och föräras en namne!
(hörde ni trumpetfanfaren?)
=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards