Alla inlägg den 17 februari 2007

Av elaina - 17 februari 2007 17:46

När jag slutligen fick upp 7sovarn ur sängen, så åt vi en lätt frukost å försökte lyssna på Melodikrysset via webben, men det gick inte! Nå vaj med inspelningen, hördes bara nå´t sport-referat ?Sen sydde jag lite på patchwork-klänningen som jag på börja förut, snart klar!(ska lägga ut bild på den sen för jag tror mig bli nöjd med resultatet.)Efter att Kärbon tippat Lotto (-Tänk 92miljoner, Gumman! -Ja,ja, när jag ser dom så...) gick vi ut på en långpromenad: halvvägs runt sjön upp vid lilla kyrkan, över stora vägen å sen allén bort mot Hemköp (hängde ni med? ;0) ) Där köpte vi lite förnödenheter inför dagens middag som vi just har avnjutit:Levergryta a`la Lalla (?), vet inte riktigt vem som lärt mej receptet, tror det va en av syrrorna, men GOTT äre! Fast vi kan bara göra det när vi är barnlediga, ty barna tjöjs utav steklukten. Därför passar vi på när dom är hos fadern, så dom slipper må illa, dom små liven.Men själv mår jag så bra just nu i denna stund, å man ska ju leva i NUet: tänk vad lite motion OCH mat kan göra! Ska bara skriva klart denna rad sen så ska jag knô ner mej på soffan bredvid Kärbon som ligger å vilar/sover middag... Ropen skalla: MysPys åt ALLA!

Av elaina - 17 februari 2007 15:29

Måste bara få berätta vad vår knasiga undulat Paloma roa sig med på lördagskvällen;När Kärbon slog sig ned med återstoden av middagsölen i soffan blev hon som tokig: Flög rätt på Kärbons hand å kasta sig huvudstupa i glaset! För att bada tänkte vi först, men blev sen varse om att hon va galen i att dricka ölen!Kärbon fick hålla för glaset, tordas ju inte riskera att undulat-stackarn sku bli full å kanske t.o.m trilla av pinn!! Då klättra hon runt på hans näve å picka på glaset som för att komma åt den gyllene drycken.När jag straxt därefter kom med min minst lika gyllene äppeldricka va det överhuvudtaget icke intressant. Lukta förmodligen inte alls lika gott i henes näsborrar. Tänk om hon har nå´n vitamin-brist, öl innehåller väl äre Bvitamin? Men hon får ju kraftfoder mellan varven åsså frukt å grönt flera ggr iveckan, (om inte varje dag rent utav!)En skojig syn va det i vilket fall!

Av elaina - 17 februari 2007 09:49

Har nu suttit en god stund och gått igenom en gäng fotoalbum i väntan på att Kärbon ska vakna. (den som väntar på nå´t gott väntar alltid för länge!)Det va med mycket blandade känslor jag bläddra genom bladen;Riktigt roligt faktiskt att se hur alla Nära&Kära har förändrats. I synnerhet barna! Otroligt va söta dom va! (måste ta mej tid å sätta mej med dom å titta igenom alla bilder så dom får se å ev. komma ihåg det som faktiskt va bra)Lite mindre kul att bli minnas det som la sordin på glädje-trumpetandet... Men ändå trösterikt att påminna sig om att Dom Stackars Barna inte haft nå´n direkt rutten uppväxt, fast jag ibland tyckt synd om dom, utan mycke skoj å KÄRLEK! Sorg-roligt blev det när jag kom till bilder med Fam.Sällström&co Tänkte på hur mycke kul och tokerier jag varit med om med alla dessa människor... Hur mycke fniss, skratt, garv å gapflabb har inte genererats under deras takåsar? (Då vi dessutom bodde grannar kan jag säga att det verkligen var nära till skratt!)MEN även mycke gråt å sorg som när St:P blev ihjälkörd, då va alla vi Väninnor jourhavande gråterskor. Nu slår det mej att det var i Skåne hon dog också!Mödrar i Alla Länder förenen Eder: Låten icke Era Döttrar flytta till Skåne!Precis så´n humor som Lillor uppskattar, saknar henne!Vill ha alla dom Nära omkring mej! Det är bara tju30mil till dom flesta, fast det känns som om dom/ni är på andra sidan jordklotet ibland.Å det känns som evigheter mellan de gånger då vi träffs; inte förräns på sportlovet åker vi upp t Hembygden å dit äre flera veckor! Hoppas hinna träffa alla då!NU känner jag mej så j#¤*a ensam, så nu går jag å väcker Kärbon. Väldans tur att Han finns så jag åtminstone får ha han omkring mej! ;0}St:P, Johanna och alla ni andra som inte finns i livet längre:Ni fattas oss!

Av elaina - 17 februari 2007 07:22

När man får å behöver sova då går det inte!Hade glömt att ta bort alarmet på klockradion igår, så den yla ju i vargtimman! Sen har jag legat å försökt somna om, men ICKE! Tankarna snurrar;Johanna, Lillor, Roy, Jo2, Su, Sa och To m.fl.Det är väl inte ens gått 10 år sedan dom förlora St:P...Varför blir vissa familjer dubbelt drabbade?Nu är ju just denna familj större än riksgenomsnittet, är det procentuellt frånfälle? NEJ Döden har ingen logik...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards