Direktlänk till inlägg 11 februari 2007

VOILA! så bra blev det...

Av elaina - 11 februari 2007 13:12

Nu har vi bakat klart och så här fint blev resultat! Gästerna kommer om 3kvart å det ska bara dukas på någevis så vi får plats. Det ständiga dilemmat i vårat lilla hem. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum!Så pep telefonen till å lät meddela oss att "Sväger-paret" från Åberga bara kommit till Vetuna å där slog det stopp, bromsarna vägra släppa taget! Trååååkigt, både med deras bil å att dom inte kom sej hit till oss - vi har ju så 3vligt på våra möten! =0) Så efter vi fikat här så tog Kärbon med sig KalasBarnet å en påse Mamseller för att åka å trösta dom. -Hoppas det duger som lite kalas-kompensation!Övriga gäster lät sig väl smakas å inte mycket blev kvar till sonens "förtrumpenhet" (se där: ett nytt utryck uppfunnet!) Men det fanns så det ska räck till hanses mellis nå´ra da´r denna vecka... HåHåJaJa: Ny vecka, nya tag, som ska räcka - varje dag!

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

11 februari 2007 15:56

Oj, så gott det ser ut! Dom ska jag pröva att baka någongång. Tack för receptet!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syster(D)yster

11 februari 2007 16:34

Vadå?? Äre kalasdax igen?? Äré för Sofia???
Jätte tjusiga bakverk, profsigt! Skulle gärna komma o smaka om det inte var så lång väg. Puss o Kram.

 
Ingen bild

elaina

11 februari 2007 18:23

Önskar jag kunde bjuda in er bägge2 vid tillfälle. tror vi sku ha det riktigt 3vligt! ett kreativa själars "Symposium"
=0)

 
Ingen bild

Nettis

11 februari 2007 22:46

Ville bara tacka för utsökt goda o läckra mamseller - som tog snabbt slut bland alla karlarna här hemma (din, min, min fd o sonen)nå, jag är nog skyldig till 1...eller var det 2...hm...)Idag vet jag inte vad han där uppe ville men inte var det att vi skulle på kalas inte! Bilkrångel hela dagen...men vi kom till Vallentuna iaf!Väl hemma igen tjurade sonens bil åsså. Gònatt o sussa så sött! kram från svägerskan

 
Ingen bild

elaina

11 februari 2007 23:06

Amen&Gud vilken otur ni verkar ha med bilar!
Då satt det ju fint med lite bullar som plåster på såren. Vi saknade er vid fikabordet, trots att det blev lite rymligare där. Men det är som allra bäst när vi är allehopa! Vi måste bli med hus SNARAST!

 
MammaMu

MammaMu

15 februari 2007 10:44

Åhh... är det SÅ de ser ut! ser smarrigt ut. de ska jag baka när lusten faller på.
Tack för receptet!

http://hemmahos.bloggagratis.se

 
MammaMu

MammaMu

15 februari 2007 19:05

Åhh... såg att du länkat *smickrad*
Jag länkar tillbaka!

http://hemmahos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards